mandag 9. november 2009

Barnas favorittkake


I de fleste familier har jeg inntrykk av at det finnes favorittkaker. Sånn er det i vår familie også, jaja ikke bare en, men flere kaker er blandt de bedre. Barnas favoritt nr 1 er Flykræsjkake, dog sådan med egen vri. Litt makaber i følge min mor, men jeg syns den er kul jeg. Kari-Malene er hjernen bak denne kaken. For kaka har jo alltid het Flykræsj, men hun kunne som mange andre ikke forstå hvorfor den het akkurat det! Og når hun da skulle overraske søsteren med kake til hennes bursdag ble pyntinga slik som dette, og slik har den vært siden den gang i vår familie:)

I barneselskapene som vi har sommers tid pynter vi gjerne med litt nyrørt jordbærsaus... Da er den litt makaber, jeg skal innrømme det;) Under isbreen(kremen) ligger druer, ananas og banan, på sommeren pynter vi med jordbær i tillegg. Seigmennene er passasjerene på flyet om dere ikke allerede har forstått det, hehe. Og pikekyss skal forestille fjelltopper. I anledning lillebrors dåp har storken blitt innleid som letemannskap:)

1 kommentar:

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)