torsdag 28. januar 2010

Tidlig ein morgon...

Ja, da diskuterer vi alt. Særlig ved frokostbordet der vi jentene samles, morgengretne og fæl, men med stort behov for å snakke oss våkne. Og vi snakker om det meste, men det som har opptatt jentene en del er hvorfor ting heter det de gjør. Ikke alle navn er like forståelige, kan jo nevne noen eksempler....
  • Spekeskinke - speket skinke: den er grei
  • Aprikossyltetøy - syltetøy av aprikos
  • Kalverullade - pålegg laget av kalv
  • Leverpostei - postei av lever
Alle disse er jo grei, og vi forstår hva vi spiser og hvorfor det heter som det gjør. Men så kommer de sortene som vi sliter litt med å forklare.....
  • Gullsalami - absolutt ingen pølse laget av gull, ei heller ingen sim-sala-bim...
  • Stabburspølse - absolutt ikke laget av stabbur
  • Familieskinke - forhåpentligvis produsert av en familie, men ikke laget av en familie....
  • Krydret familieskinke - dagens tips var at det var laget av en familie som likte krydder...
  • Hamburgerrygg - visste ikke at hamburgeren hadde en rygg vi...
Nei, ikke lett å vite hvordan produsentene kommer på navn på alle sine produkter, men noen kan vi vel si er lettere forvirrende/misvisende...

1 kommentar:

  1. Tihi, glemmer aldri når du fortalte om minstejenten som ble opphengt i strømsparing:):):)

    Hva med familieribbe? Hvordan forklarer du den for barna? ;)

    Må absolutt prøve meg på marshmallowskos, men etter å ha fortært en HEL boks med Ben & Jerry's Phish Food tror jeg kanskje jeg skal slanke meg langt inn i neste uke først.

    Nydelige bilder av barna i fjøset, mannen min blir helt blank i blikket han da, tror det eneste han kunne tenke seg å bytte ut drømmehus i havgapet og jobb som overstyrmann her vest med er en egen gård:)

    Sender klemmer og varme tanker,
    Izabelle:)

    SvarSlett

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)