torsdag 3. juni 2010

Der det skjer, når det skjer

Å være praktiserende guttemamma har jeg aldri prøvd før, så hverdagen med lillebror er alltid spennende. Nå skal det selvfølgelig sies at jentene også var litt av noen råskinn, med på alt, og likte utrolig godt skøy, støy og ståk;) Lillebror er intet unntak. Han vil være med på alt, og han nekter gjerne å sove om traktoren starter opp på feil tid.
Nå bor vi litt annerledes enn når jentene var like gammel. Vi flytta hit når minstejenta hadde passert 2 år(og 4 måneder) og størstejenta var nesten 4, 5 år. Vi hadde bodd i et lite- men akkurat passe stort hus- uten tilgjengelige trapper, hadde ei bak ei dør. Her i huset har vi gedigen trapp som strekker seg fra kjelleren og helt til loftet. Lillebror sier ikke nei-takk til ei åpen grind eller dør, vips så er han kommet på loftet, stopper gjerne på mellompartiet og ser om jeg kommer og oppdager han. Nå har han i tillegg lært seg at beina må først om han skal ned ei trapp
Andre ting som er utrolig kjekt når man er ett år og skøyer er do, dopapir, dokost.... Det der slapp jeg også i det gamle huset, for det var så gammeldags at klosettet var for seg selv og badet for seg. Høres det ut som om jeg savner det gamle huset mitt? Vel, litt gjør jeg jo det, spesielt de dagene jeg holder på å rydde og vaske mine tre etasjer.... En etasje, tre etasjer....trenger jeg si noe mer;) Eller når vi plutselig får besøk og de må innom badet, for der er det alltid kaos, vel i allefall når jentene er hjemme. Altså, badet er ryddig mellom 9 og 13;)
Andre ting som virkelig er kjekt er traktor! Aner jeg en liten plugg som vil være til nytte med tiden? Nå har han fått prøvd seg bak rattet allerede da, og nei jeg er ikke uansvarlig, for han fikk ikke prøve seg som traktorkjører alene. Vi har nemlig snudd enormt med jord denne våren, og da kommer det opp tonnevis med stein som må bort, og da er det nødvendig å ha noen til å kjøre traktoren kjeeeeeeeeempesakte, og denne jobben fikk jeg og lillebror æren av å gjøre her forleden. Til lillebrors store fryd selvfølgelig! Stor var gleden da han oppdaget at han kunne få traktoren til å endre retning ved å sparke beina på rattet. Brukte sjalet mitt slik at det var enkelt å hoppe opp og ned, og så hadde jeg full kontroll på lillebror.

Nå venter en ny dag og nye eventyr!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)