søndag 6. juni 2010

Skeptisk.......

Beklager til alle dere som sitter der og nyter jordbær med fløte og syns livet er fantastisk i dette øyeblikk, var ikke meningen at dere skulle sette jordbæret i halsen, men jeg må bare dele dette med dere;) Her i huset lot vi oss nemlig også friste av jordbær....til forrige helg.... Og de røde, fristende bærene kom fra Belgia, så de var nok ikke plukket samme dag som vi kjøpte de, det er nok ganske sikkert. Og så hadde det seg slik her i huset at ingen hadde plass til de siste tre bærene i kurven, og så ble de stående i kjøleskapet. Ei hel uke faktisk, for å være helt enig. 

Så var det tid for ukens storhandel, og det som ikke trengte å ta opp plass i kjøleskapet måtte vike plass, for ferske, friske saker, så også de tre jordbærene. Men så er jo denne dama en smule nysgjerrig på ting og tang, og kunne med undring i blikket konstantere at bærene faktisk var like flotte som de var fredagen, ei uke før de inntok kjøleskapet! Da ble hun enda mere nysgjerrig, og lot derfor de tre ensomme bærene innta et lite fat på kjøkkenbenken fredag klokka 16 sånn ca. 
 I dag ser disse tre bærenen slik ut, og de er like faste i fisken som de var på fredag, vel helt ærlig så begynner den ene å vise tegn til aldring, men de to andre er utrolig faste. Er det rart jeg er skeptisk?! Norske bær hadde vært hårete, vasne og ekle for lenge siden!! Derfor er det nå et stor ønske om at solen skal gripe fatt om vårt kalde land og gi oss norske, friske, flotte, søte røde bær!! Jeg er nemlig trygg på at disse belgiske jordbærene har gjennomgått både botox og ansiktsløfting i mange etapper før de nådde min munn.
Bon apetitttttttttttttt alle mann!!!
Jeg lar heller øynene mine hvile på disse flotte jordbærene her;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)