torsdag 22. juli 2010

Innetid

Når regnet øser ned og kalenderen sier juli- ja faktisk: JULI!! - da er det ikke noe som minner en på at det er sommer, da blir alt et tiltak da.... I dag er en slik dag. Men noe kan en gjøre, som for eksempel rydde og pynte litt i rundt seg:) Ikke noe er som å krype opp i go'stolen når roen senker seg i hjemmet, tenne lys og bare slappe av. (den lille flasken er kjøpt hos Arbeidshuset)
Nå er det ikke så lett å ha ting stående urørt her i hjemmet lenger, men jeg prøver å tilføre stuen et koselig  preg slik litt etter litt. Noe lar han stå i fred, andre ting finner jeg der de slettes ikke skal være, men han er stadig flinkere. Nå skal det selvfølgelig sies at han har oppdaget at mamma blir litt frustrert om han åpner døra på ovnen og putter inn pynteting der, og han gjør det selvfølgelig for å skape litt liv i heimen;) Ovnen ble derfor tømt for aske i dag......mulig asken fant nye plasser, for da jeg skulle støvsuge av kanten rundt døråpningen tok jeg ikke høyde for at asken er lett og støvsugeren sto på full guff.... Man lærer så lenge man lever sies det. Nå er det i allefall luftet og vasket her, så noen fordeler har det jo å gjøre slike tabber!
 Stuen vår bærer preg av å behøve en malerkost og et spann med maling, hvit sådan. Har en del brune møbler og ting som skulle vært malt, tror det ville blitt fint. Kanskje hadde stuen fått et roligere preg og med kun to farger, hvitt og svart. Midtpunktet i stuen er vår svarte spisestue med tilhørende fremskap, jeg elsker denne spisestuen! Vi kjøpte den da vi flyttet inn her på gården for snart sju år siden, og vi endelig fikk bedre plass til slike møbler. Nå skal det sies at jeg siden den gang har vært på jakt etter et vitrineskap i samme serien, men det er ikke så lett. Dessverre lot jeg et slik skap gå fra meg i forrige måned, fant det på finn.no- ja vi er venner igjen- men saken var den at selgeren skulle selge en komplett pakke, og jeg skulle bare ha skapet.... Som jeg angrer, jeg kunne jo solgt bordet og skapet jeg ikke trengte videre. Dumme meg! Så om du leser dette og eier et vitrineskap i serien Angvik eller Herregård produsert på Angvik møbler, selg det til meg eller list deg stille ut;) Har en stor Rosendal-tvbenk, type monsterskap, du kunne fått i bytte, hadde jeg klart å bære det skapet ut på egenhånd hadde det nemlig vært ute for lenge siden....
Vi snudde om på stuen i forrige måned, og vi er egentlig ganske fornøyd, spisestuen har nå fått hedersplassen midt i rommet. I karnappet, du vet de populære utbyggene fra det sene 80-tallet. Men det er også stuens lyseste plass, en herlig plass å sitte å slappe av. Etter at spisestuen kom dit har den også blitt brukt. Mulig jeg bare skal finne frem en krok og få hengt opp lysekronen min der først som sist....Ja, jeg tror det er en god idè. Vi snakkes, må finne frem lysekrone og krok. Bilde kommer!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)