mandag 16. august 2010

En herlig dag går mot slutten


I dag har det vært et strålende vær her, sola har varmet oss - og gjort oss lysten på både is og bading, hele to ganger ble det badet i sjøen i dag, og vi kunne nok tatt enda et bad før vi tok kvelden;)


Lillebror har badet i sjøen, for så å sove en liten kvil og så kost seg på verandaen resten av ettermiddagen, med badestampen innen rekkevidde. Godt å kunne kaste av seg klærne, bli innsmurt fra topp til tå med solkrem, og kunne spise og rote så mye han vil- ikke akkurat dagligdags det;)


Nå er gutten ren og pen, det samme er både traktor og gravemaskin;) Men som dere alle vet, så er jo lillebror en liten supermann- og supermenn sover ikke slik andre gjør, så kveldslegginga er ikke så enkel for tiden.... Men nå sover han endelig, utslitt etter en herlig dag:)


Etter at vi hadde spist dagens middag- grillspyd, kotelleter og pølse med tilbehør, så tok vi syklene frem og la i vei til Eides eneste softisutsalg, ja for heldige oss har nemlig softis tilgjengelig rett borti hugget her:)

Her koste vi oss i ettermiddagssola før vi la på hjemvei og hjem til Dagros som ventet på sitt daglige stell.

Med i bagasjen hadde vi også med oss middagsblomster, eller slike matblomster som minstejenta sier;) Så om du er på disse trakter, ta en tur ned til Løken gård om du vil ha is, kaffe, vafler eller en blomst!

For det er jo slik at når sola og finværet kommer så må man utnytte alle døgnets timer, og dermed så er gubben nå trygt plassert i traktoren inntil alt gresset er forvandlet til rundballer. Så da tilbringer jeg tid sammen med Dagros & co, og tusenvis av fluer..... Mer om denne siden av bonderomantikken skal dere få høre en annen dag- enn så lenge ønsker jeg dere en flott kveld!!

Og til hver og en av dere: TAKK for alle koselige tilbakemeldinger dere gir meg:)

3 kommentarer:

  1. Skønne skønne billeder :-))

    Her lidt længere sydpå i Skandinavien regner det i stride strømme, så vi behøver bare at gå udenfor døren så bliver vi våde:-))

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder fra det som ser ut til å ha vært en super dag!! :)
    Takk for koselig kommentar inne hos meg. Det setter jeg kjempestor pris på! :)

    SvarSlett
  3. Nå har jeg vært på ferie en ukes tid og Bloglines forteller meg at det er 14(!) nye innlegg på bloggen din :) Skal si du er effektiv altså... Nå har jeg lest og kost meg med alt og sett på alle de fine bildene. Ser ut til at lillebror nyter vann, herlige bilder....

    SvarSlett

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)