onsdag 15. september 2010

Det er lov å drømme seg bort....


I forrige uke når jeg var fri for nett så følte jeg at jeg hadde så mye på hjertet, men ingen å dele det med, nå som jeg er tilbake på nett står jeg rett og slett fast.... Hvorfor det da?! Jo, fordi jeg har tatt så masse bilder, har så mye å dele at det rett og slett må velges i massen over hva jeg skal publisere.


Kall det gjerne et luksusproblem, for det er vel tilnærmet det det er akkurat nå. Kanskje var det også luksus i dette tunet en gang i tiden, i allefall når man ser på størrelsen på huset og tenker på hvor gammelt det må være.


Husfasader har vel i utgangspunktet alltid opptatt meg, syns det er spennende, og da er det litt vemodig at jeg så langt har flyttet inn i hus som andre har bygd før meg, og som selvfølgelig ikke er tilpasset mine ønsker og mine behov. Barndommens ferier gjennom Telemark har virkelig satt spor, der var det hus etter hus med flotte utskjæringer og sjarm i alle bauer og kanter, mens noen av de var utsatt for 70-tallets grusomme herjinger.....


Noen ganger slår det meg: er det typiske norske hus egentlig helt gjennomtenkt? Drømmehuset mitt skulle hatt kjøkkenet som husets hjerte, og rommene ellers skulle vært akkurat passe store, og selvsagt skulle badet hatt et rom vegg-i- vegg med vaskerom og plass til alle husets rene klær. Klesskap på soverom er bare tull! Det samme er stuer på over 50 kvadrat og disse såkalte vindfangene, tro meg!

Som du kanskje har forstått allerede så har været tvunget meg til å være inne og rydde og vaske i dag;)

Hvordan er ditt drømmehus?


1 kommentar:

  1. Drømmehuset mitt er virkelig et drømmehus å det ja:) Hvertfall for meg...På Eamannen sin hjemplass står et hus som tilhører hans foreldre..det er et gammel sveitserhus, et stort fjøs og en gammel stue der tjenestefolket bodde i på denne eiendommen...Nydelig beliggenhet..I hodet mitt har jeg allerede pusset opp så der er det innflyttningsklart..hehe men det er bare i hodet mitt det ja!! Myyyye som må gjøres der, men håpet er at vi skal få den muligheten:)
    Så inntil da får jeg bare drømme videre:)

    Ha en flott dag:)

    Klem Ea

    SvarSlett

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)