søndag 5. september 2010

Så herlig!!!!

Lekker, rød og fresh, vel det er bare slik jeg er etter å trasket til fjells med denne dyrebare lasten;)
Nå tror dere sikkert at jeg har blitt megasporty, men det har jeg ikke altså;) Været her oppe er bare så flott for tiden og jeg benytter meg av dette maksimalt!

Vi parkerte langt der nede ved vannet
Litt før klokka var halv ti i dag tidlig tok jeg med meg lillebror og minstejenta å stakk til fjells. 


Målet for turen var Melvassbu som ligger 483 moh, og som på veien opp har den flotteste utsikten dere kan tenke dere!!

Om dere ser godt på dette bildet så vil dere se vindmøllene på Smøla

 Jeg vet at dere begynner å bli lokalkjent og muligens litt lei av de samme motivene, men det er bare for å vise hvor vakkert det er her oppe;)


En liten pust i bakken eller to ble det på veien opp, vi hadde god tid og bare koste oss, plukket stein og 
pratet oss gjennom turen


Blått så langt øyet kan se!


Turen opp tok 1 time og 20 minutter, mosjonstempo. Lillebror sov litt underveis....


Så derfor var han i storform når vi kom opp. Og kan tro han koste seg!

Se på mamma!!!
Vi satt i solveggen og spiste lunsjen vår, og det var så herlig! Appetitten var virkelig på topp der oppe mellom høye fjell


Neste gang er denne toppen målet! Selve Melen ligger på 774 moh, og er egentlig like oppi bakken når man først har kommet seg til Melvassbu

Gaustad, verdens flotteste sted;)
Alltid kjekt å kunne se hjem. Ringte størstejenta og sa hun kunne finne frem kikkerten, så skulle vi vinke det vi klarte, men hun giddet ikke det nei....

På vei ned så sovnet lillebror, og han sov godt kan dere tro!! Og det er litt artig å møte folk langs stien- vi møtte mange siden vi selv hadde startet så tidlig opp at når det var tid for retur, så gikk de andre opp- er ganske sikker på at det ikke er dagligdags å møte en babybærer her ut fra folks reaskjon;) Nå er batterien ladet, så nå skal kroppen til sengs for å hvile ut! I morgen er det nok en herlig dag i vente!!!!! 

God natt til alle sammen der ute!


2 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder! :)
    Jeg elsker å se slike bilder, men blir litt misunnelig, hehe... Skulle ønske jeg kunne hoppe inn i bildet og bli med på tur i fjellet :) Ha en strålende søndag :) Klem

    SvarSlett
  2. Herlige billeder af vidundelig smukt landskab og udsigten er virkeligt så blå så blå. Jeg bliver ikke ked af at se dine billeder, så post du bare flere :-))

    SvarSlett

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)