mandag 24. august 2009

Mer bursdagsfeiring og litt til

I går var det full rulle her i heimen, 12 jenter og 2 gutter hadde tatt med seg masse godt humør og var med å gjorde feiringen til en gledelig opplevelse for bursdagsbarnet. Jenta selv hadde bestemt at de skulle ha fiskepizza uten fisk hehe, men dessverre så strakk ikke tiden til så det ble vanlig pizza;) I tillegg fikk de sjokoladekake og godis. Når feiringen var over og alt ryddet opp, ble det sofa'n på meg. Vi satte oss faktisk ned og så film... Og hvilken film? Jo vi så Australia, en langdryg og snodig film. Ikke helt etter min smak, men...



Her er filmomtalen:
En engelsk aristokrat (Nicole Kidman) reiser til det fjerne kontinentet. Der treffer hun en barsk kvegdriver (Hugh Jackman) og en innfødt gutt (Brandon Walters) som fascinerer henne. Den uvanlige trioen legger sammen ut på en reise som skal forandre livet deres, for å drive en kvegflokk mange hundre kilometer i verdens vakreste, men mest nådeløse terreng. Idyllen blir knust av mektige fiender, og de må prøve å finne hverandre igjen i Darwin, en by lagt i grus av bombene til de samme japanske styrkene som angrep Pearl Harbor.

Jeg lot meg i allefall lure av denne omtalen, for jeg trodde jeg skulle se en film nær opp til sannheten med ett snev av historisk sus, i stedenfor var det brukt alt for mye dataannimasjon, slik at filmen nesten virket litt koko. Men ok, det var sikkert det de mente med eventyr.

I dag våknet bursdagsprinsessen av lyden av sin egen mobil som vi hadde sneket opp på rommet hennes sent i går. Kjekt med gaver som man til og med kan legge inn egne lyder på;) Hun våknet av at mamma'n "roper" ved siden av senga, og finner ingen mamma, bare en snakkende mobil, hehe. I hele går satt hun nemlig og telte penger, og fortalte at hun skulle på bytur å kjøpe seg telefon. Regner med det blir noen smser og samtaler i løpet av dagen:)

Ha en fin dag alle sammen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)