lørdag 17. oktober 2009

Lillebror 4 måneder



Det heter seg at tiden flyr i godt selskap, og det er i allefall sant her i huset! Tenk at i dag er lillebror 4 måneder alt!! For ett år siden var jeg nygravert og livredd, og ganske sikker på at dette gikk rett vest. Heldigvis var den hjelpen jeg fikk den rette, mest sansynlig i allefall, men det visste vi jo ikke før vi hadde lillebror skrikende i våre armer etter ni måneder med nervene i helspenn.

Med lillebrors ankomst har en drøm blitt virkelighet, men jaggu meg har det vært en lang vei full av skuffelse, sorg og fortvilelse. På veien til målet har jeg rukket å bli mamma til fire i mitt hjerte - praktiserende mamma til tre. Men jeg har lært meg å kjempe for min rett til å bli hørt, lært meg at jeg ikke tar ett nei for ett nei! Det er mye jeg ville gjort annerledes om jeg hadde hatt muligheten, men aldri om jeg angrer på at jeg valgte å prøve en siste gang på å bli mamma igjen!! Jeg hadde troen på at jeg skulle klare det, selv om det var mangt et øyeblikk der jeg var sikker på at det ikke lenger var liv i lillebror... I perioder levde jeg fra ultralyd til ultralyd. Jeg kan med hånden på hjertet si at å være gravid er ekstremsport, det krever blod, svette og tårer! Tror ikke alle klarer å forstå hvor stor gleden vår virkelig var i det lillebror kom gråtende til verden, endelig kunne vi senke skuldrene og nyte livet. Og ja, han var virkelig verdt å kjempe for!

Lillebror er gull verdt i hverdagen, han er vårt ALT!! Hipp, hipp hurra for gullgutten vår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)