fredag 13. november 2009

Det er helg og det er fredag den trettende



Fredag 13.... ikke noen god dag for overtroiske i følge gamle tradisjoner. Men hva og hvorfor egentlig? Her kan du lese hva Wikipedia skriver om denne dagen;) Ett raskt søk på nett, gjør i allefall mange funn. Jeg har i allefall kommet meg gjennom dagen så langt med glans!

Kakene fra forrige helgs feiring er fortært, så neste kakegilde her i heimen blir nok julebaksten. Gleder meg til jul for første gang på flere år! Skal bli så koselig å få vasket kjøkkenet, henge opp rødrutete gardiner og la duften av hjemmebakte godsaker fylle huset. Her spises nemlig ikke julebaksten mellom 23. desember og 1. januar, men fra den er bakt og til det er tomt. Her koser vi oss gjerne med julekaker og gløgg, og ett aldri så lite juleverksted etter skoletid. Vi har allerede begynt å tenke hva som skal bli årets julegave til besteforeldrene. Har du ett tips, så tar vi gjerne imot!!

Ellers så er det kjempekaldt på Mørekysten, og i løpet av helga skal skøytene på:) Usikker på om jeg selv skal prøve isen, men jentene skal i allefall. Veldig kjekt å ha skøyteisen i gangavstand, hadde det ikke vært for at vi er hjemme alene skulle de gjerne ha prøvd skøytene sine allerede i kveld. Livet på isen er koselig, da er det gjerne fyr på bålet og kakao på "tanken".

God helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)