fredag 23. april 2010

Verdens bokdag - anbefal meg en bok!

I dag er det Verdens bokdag, og da passer det bra å fortelle litt om to flotte bøker som jeg liker veldig godt, barnebøker begge to. Boken Elsker deg for alltid er bare så skjønn, nydelig skrevet. Den handler om en mors kjærlighet til sitt barn, og setningen: "Jeg er glad i deg for alltid og vil alltid like deg, så lenge som jeg lever, vil jeg alltid elske deg" går igjen i historien. Disse ordene vil barna etter en liten stund også lære seg, mine gjorde i allefall det. Om du ikke har boken er den virkelig å anbefale!
En annen bok er denne: Jeg er ikke søt! Helskjønn bok om den lille ugla som vil være tøff og barsk, men som alle synes er så søt;) Tror mange små barn vil kjenne seg igjen i denne historien. Jeg brukte den mye da jeg jobbet i barnehage, og barna på rundt tre år lærte seg fort hvor i historien utsagnet "jeg er ikke søt" kom og ropte det ut. Sjarmerende og lærerik bok om lille ugle!

Har du noen bøker du vil anbefale? Om du tar utfordringen så legg igjen en liten kommetar her, så skal jeg stikke innom deg å se hva du anbefaler, tar imot tips både til barn og voksne:)

1 kommentar:

  1. Vi har også boka "Elsker deg for alltid", den er veldig fin.
    Syns det er vanskelig å anbefale bøker - det er jo så mange flotte ;)
    Men vi er veldig glad i Findus bøkene og alle de gamle Disney bøkene fra da jeg var liten - de er lest i fillebiter snart...
    Selv har jeg akkurat lest boka "Aldri alene" og syns den var eldig god. Den handler om to siamesiske tvilling jenter som er vokst sammen i hodet. Vakker, morsom og litt trist bok.

    Ha en fin helg!

    Anbefaler siden Bokelskere hvis du ikke allerede er medlem der ;) Jeg er Hege der ;)

    http://bokelskere.no

    SvarSlett

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)