onsdag 2. juni 2010

Grønne fingre....

Nei, så absolutt ikke, skal jeg være ærlig så er jeg mer sprukken enn grønn når jeg tar en nærmere titt. Men jeg prøver så godt jeg kan, og med gode hjelpere går arbeidet sakte men sikkert fremover. Før hadde jeg en del roser, men en del endringer i hagen gjorde det litt verre å holde liv i rosene mine, men så oppdaget jeg at stauder er jo alle tiders, for ikke snakke om vakre tusenfryd og prestekrager. Fordelen med disse er jo at de trenger litt mindre stell, de sprer seg og de vokser for hvert år. Helt topp for ei dame som meg! For jo tettere det er i bunnen, jo mindre plass blir det til ugresset!
Her er et glimt av staudebedet mitt med innslag av roser. Trodde de fleste rosene hadde dødd på grunn av den kalde vinteren, men de ble bare satt tilbake og spretter nå igjen. Bedet mitt går i rødt og gult, med de nyansene som blir der i mellom, slik som oransje. Størstejenta tok med seg en liten rot for to år siden da hun var på en hagevandring sammen med Mimmi, den sprer seg enormt....har prøvd å tynne den litt nå. Minstejenta har en liten snipp i gult midt i bedet.
Rundt Furtebua skal det også lages bed, og på den ene siden blir det nå straks anlagt en liten grønnsakshage:) Drømmer også om to-tre tupper som kan gå å spankulere i en liten innhenging i hagen. Hadde høner før, men de gikk ut på dato, men egg rett fra hønsegården er bare helt topp!

Lykken er å bo på landet!!

PS! Må bare si at jeg har sådd en del frø på friland uten å merke oppgjennom min hagekarriere, og mange av disse har jeg igjen tatt opp som ugress....Et godt tips er å legge frøposen i en liten plastpose under en stein like ved der du har sådd;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)