fredag 20. august 2010

Ei spennende helg i vente


Nå går vi ei spennende helg i møte, her skal det feires at minstejenta blir 9 år kommende tirsdag, ikke bare med en fest, men med tre!!! Så nå bakes det og ryddes, vaske gulv blir utsatt til mandag, smart ikke sant?! Mine første (-og sikkert ikke de siste) Green Gate krus har kommet i hus! Var hos Nina i Paradiset i forrige uke, kjempekoselig liten butikk med mye fint:) Den turkise fargen i disse krusene er veldig lik kjøkkenveggen min- supert!!

Listen over kaker hun vil ha er lang, men jeg tror vi har kommet frem til en enighet. Og om de som kommer i morgen spiser opp det meste, har vi mulighet til å bake enda mer i morgen kveld;) 

Enda artigere er det når noen spørr om hun har noen spesielle gaveønsker, hihi. For på gavelisten står det følgende:
  • ei høne
  • playmobil inventar til dukkehuset
  • og penger - i tillfelle hun ikke får noe av det over;)
Ikke så rart om det er spenning i luften;) Jeg har i allefall arbeid å gjøre om det skulle si klukk-klukk i ei (eller flere) gave. Gleder meg omtrent like mye som bursdagsbarnet til gavene denne gangen!

 

I går hadde vi en strålende dag, men lillebror var ikke helt i form, så vi var mye inne....
Vi var tidlig oppe, og før vi rakk og komme oss ut døra til en avtale vi hadde, så hadde han funnet senga og forsvunnet inn i drømmeland. For å si det slik, den avtalen ble det ikke noe av;)
 
Sur og litt febersyk i varmen er ikke godt, men når søstrene kom hjem fra skolen lyste han opp. Og når vi skulle følge jentene ned så de fikk bade,  så klarte han å vasse seg ut i sjøen. Sikkert deilig å få avkjølt en varm liten kropp, for så å krype opp i vogna og bli innpakket i ull:) Han ble ikke noe verre av badet, for feberen denne gangen skyldes ei tann som er på vei opp og ut i lyset.


Ellers så slipper vi jo å tenke på å slå plen og vanne blomster i dag, litt greit det når det er så mye annet som må gjøres;) Nå har det øst ned fra åpen himmel, for så å bli fint en periode, torden har det også vært. Greit nok for meg som går i løpestreng mellom kjøkkenbenkene i dag;)

Ønsker dere en riktig flott fredagskveld!!!


Hvordan er det med dere i dag, har dere noen spennende planer for helgen?

PS! Fristelsene vil komme på rekke og rad i løpet av de kommende dagene;)

1 kommentar:

  1. Jeg må le når jeg ser din datters ønsker til presenter. En høne, minsandten. Ja det bør vel kunne efterkommes, men jeg stoler på vi får et billede at se om nogle dage.

    Og lillebror har tandgennembrud, den stakkel. Såvidt jeg husker bliver det ikke ved at være lige slemt med hver eneste tand.

    Mine planer for weekenden er kos med en god ven og hans datter i aften, og imorgen skal jeg til en stor udendørs koncert på Ledreborg Slot. Kunstnerne er: Danmarks Radios underholdningsorkester, Ray Davies (fra Kinks) og Katie Melua.
    Og du kan tro jeg glæder mig.

    Ha det bra med al kagebagningen og rengøringen :-))

    SvarSlett

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)