onsdag 1. september 2010

Høsten er på vei


Tenk så er sommeren over- eller det vil si: i følge kalenderen så er den det;) Utrolig rart å bla over på september i dag, men jeg liker høsten utrolig godt, så det skal nok bli mange flotte dager. Rart det der med at hver årstid har sin sjarm, noen liker høsten - andre kan ikke fordra den, noen elsker sommeren, mens andre elsker våren. 


For min del så syns jeg alle årstidene er like flotte. Våren med sin "opp av jorden" og våkne til live, sommeren med sol og varme hvor vi kan leve litt friere i forhold til klokka, høsten med sine nydelige farger og vind som suser i trærne og ikke minst vinteren som gjemmer bort alt som er igjenglemt og gir oss blanke ark.


Nå står høsten for døra og alt som har stått i full blomst eller har hatt sommerkåpen på, er nå i ferd med å gjøre seg klar til en tid med mindre næring. Bladene på bjørka er i ferd med å bli gule, jordbærplantene har gitt sitt siste bær og gulroten er snart klare til å høstet. 


Snart må vi nok tenke på å rydde hagen, rydde garasjen og rydde verandaen, og det uten at vi egentlig har brukt den i år... Heldigvis har vi en slik veranda at vi kan bruke den året rundt, jeg og lillebror blir nok der mye ut over høsten når tunet blir en stor byggeplass. Verandaen blir da en trygg plass å være, og jeg må nok på leting etter en plastbåt eller noe lignende slik at vi kan ha sandkasse der ute. 


Lillebror elsker å være ute, jentene likeså, så nå når høsten kommer skal vi innta skogen med grillpanne og ved i haugevis. Er så koselig å sitte rundt bålet og lage mat, bare slappe av og kose oss. Vi gjorde så mye av det før de begynte på skolen, men den senere tid har det blitt mindre av slik luksus.


 Nå drømmer de om å lage sin egen lille gapahuk like her oppe, og jeg må nok hjelpe til. Plassen de har funnet er flott med utsikt og det hele, og like ved gården, så selv lillebror klarer å gå dit. Vi gleder oss!!! 

Hvilke tanker har du for høsten som ligger foran oss?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)