fredag 9. april 2010

Er gult kult?


Judith utfordrer til å vise frem GULT strikketøy denne uken:) Det må jeg jo hive meg med på. Men jeg ser at gult er ikke like kult her i heimen, kanskje er gul en farge som gjør at vi stikker oss mer ut- og derfor unngås? Ikke vet jeg, for gult i den rette nyansen er jo så fint, likevel har jeg ingen gule plagg, verken strikket eller kjøpt... Kanskje jeg trenger en GUL heiagjeng som kan gi meg den oppmuntringen jeg trenger for å finne frem pinner og GULT garn?
Denne gule Felisihalsen strikket jeg i fjor en gang, skikkelig søt Ole Brumm GUL. Garnet og knappene hadde jeg igjen etter å strikket et Ole Brumm sett fra Dale Garn- dette var før jeg begynte å blogge, så jeg har ingen bilder. Kanskje mamma'n til de søte barna har. Husker jeg slet mye med oppskriften, strikket, rekte opp, strikket på ny, ga opp og strikket ferdig, og ristet på hodet og tenkte: skal den virkelig være slik?!
Disse søte Bosniatøflene strikket jeg mens jeg gikk gravid med lillebror, hadde jo masser av tid og kom meg ikke på butikken, så jeg måtte tømme posene mine med restegarn.... Og da ble det gule baby Bosniatøfler! Søte og gode:) Minner meg på at jeg har noen bosniatøfler liggende halvferdige en eller annen plass, disse må jeg prøve å finne igjen slik at prinsessen slipper å bli kald på beina.

Ønsker dere alle en flott og kreativ mimrekveld!


2 kommentarer:

  1. Gøy at du tok utfordringen. Det var visst en vanskelig farge dette, mange meldte pass. Ganske rart egentlig, for jeg er helt enig i at det er en fin farge. Kanskje vi tror den ikke kler vår bleke nordiske hud?
    Men det var en fin hals, og fine tøfler! Strikk mer i gult:-)
    God helg. Fra Judith

    SvarSlett
  2. Yepp dine gule ting er kule :) Ha en riktig tod lørdag

    SvarSlett

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)