torsdag 8. april 2010

Helt bananas

Har bakt kake i dag, sånn går det når man tror man bor sammen med en flokk sjimpanser;) Jeg har nemlig overkjøpt meg på bananer til påske, og derfor har jeg bakt banankake i dag! Overmodne bananer egner seg ikke for søpla slik mange tror, de kan trylles om til ei velsmakende og saftig kake, nam-nam. Har du også kjøpt litt for mange bananer, så prøv å bak en slik du også:
  • Pisk eggedosis av 4 egg og 3 kopper sukker
  • Smelt 150 g smør, tilsett 2 dl melk og la det koke opp
  • Bland det tørre: 8 dl mel, 4 ts vaniljesukker, 2 ts natron, 2 ts bakepulver
  • Bland det hele sammen litt etter litt
  • Mos 5 godt modne bananer, og vend disse inn i røren
  • Røren fordeles i to store brødformer
  • Stek på 175 grader i ca 45 min, følg med på slutten for det er viktig at den ikke steker for lenge, for da kan den bli tørr.
  • SETT DEG GODT TIL RETTE I GODSTOLEN OG NYT EN DEILIG KAKE!!!!


4 kommentarer:

  1. Nam nam...den så veldig god ut ;o)) Takk for at du deler oppskriften ;o)

    SvarSlett
  2. Den så god ut!

    Blir du med på en ny fargeufordring? Strikk i gult?

    SvarSlett
  3. Denne kaken så jo kjempegod ut!
    Også jeg som kastet 4 nesten svarte bananer i går *flau*
    Neste gang blir det kake :)

    SvarSlett
  4. Som vanlig ser det alldeles nydelig ut det du baker;) Elsker forresten også bildene av dere i fjøset, sånt får meg til å lengte til barndommens ferie i eventyrlige nord med farfar og farmor i fjøset.. Ønsker dere en nydelig helg, her blir det badekarshenting, storhandel og rydding i fokus, men det må til:) Klemmer fra Izabelle

    SvarSlett

Så koselig at nettopp du stakk innom bloggen min, håper du har hatt en flott opplevelse:)